יום חמישי, 19 במרץ 2015

Tal el 14.03.15

רושם כללי:
יום יפה לתחרות ארצית. שטח עם יער פתוח ונוח לריצה. הבעייה המרכזית שהייתה לי במהלך הניווט זאת סטייה ימינה כשהייתי לוקחת אזימוט. כבר שנים שהאזימוט שלי מדוייק, לכן היה קשה לעכל את העובדה שהוא פשוט לא מצליח. אבל לא היה הרבה מה לעשות. פשוט קיבלתי את העובדה שאת התחנה אצטרך לחפש משמאל. בצורה מפתיעה זה עזר.

בחירת ציר:
בלג לתחנה 1 החלטתי על פשרה בין העליה לבין הריצה על השביל (לא עליתי דרך ההר ולא רצתי על השביל שלבסיסו). הטקטיקה הזאת הסתברה כמעולה כשהסתכלתי על זמני הספליט של שאר המתחרים. בקרבת התחנה, אחרי שירדתי אל הואדי, עליתי על השביל ופניתי ליד המצוק. עקפתי את הסבך וראיתי את התחנה.
בלג לתחנה 11 אולי היה עדיף לרוץ מערבה על קצה הסבך עד לשביל ושם לקדת דרומה. בכל מקרה, כשידתי מהשביל בקרבת התחנה את השטח הפתוח, לא הצלחתי למצוא אל העץ הבודד שהיה אמור להיות בשטח פתוח מצפון לתחנה. מה שכן, ראיתי את התחנה ורצתי אליה.
בלג לתחנה 13 ירדתי אל הואדי, עליתי עד לסינגל ורצתי עליו עד שהוא התחיל לעלות. משם חתכתי דרך הסבך ושוב עליתי על הסינגל.
בלג לתחנה 14 עליתי על ההר והמשכתי עם קרחת היער (שביל אש?) ואז פניתי פונה אל התחנה.

הטעויות שלי:
בלג לתחנה 2 יצאתי את השביל והלכתי לאורך קו הצמחייה עד המצוקים. פניתי מזרחה ולא הגעתי לתחנה משהו כמו שני מטרים (השיחים הסתירו אותה). חזרתי את המצוקים וניסיתי להבין אם אני אכן במקום הנכון. ירדתי מעט למטה, ראיתי את השטח החצי פתוח ממזרח ועליתי אל התחנה. מסקנה - חוסר בטחון לא מבוסס.
בלג לתחנה 7 התבלבלתי בשבילים. כשיצאתי אל הצומת השלישית, לפי ה-GPS נראה שהייתי על הצומת, אבל לא באמת ראיתי אותה ולכן הימרתי והתחלתי לרדת למטה. הבנתי שבחרתי בטקטיקה הלא נכונה כשראיתי את השביל התחתון ולכן תיקנתי דרך היער.

אנומאליה:
בלג לתחנה 3 ניתן לראות את האזימוט הראשון נכשל. ראיתי את התחנה הרבה יותר צפונה כשנגמר המרחק המתוכנן. אז עוד לא ידעתי שהסטייה הזאת לא מקרית.
בלג לתחנה 4 יצאתי אל השביל ולקחתי אזימוט מהסבך שבשטח הפתוח.  שוב קיבלתי סטייה ימינה ולכן עברתי את התחנה. עצרתי כשהבחנתי בשביל מולי. חזרתי על עכבותיי ומצאתי את התחנה.
בלג לתחנה 5 ירדתי אל הואדי, רצתי לאורכו על השביל ואז פניתי מערבה ליד הסבך. עליתי אל השביל ולקחתי אזימוט מהאבן שממזרח לשביל. שוב סטיתי ימינה, אבל כבר לא הופתעתי ותיקני בקרבת התחנה.
בלג לתחנה 6 לקחתי אזימוט מבלי לצםות שהוא יעבוד. רצי עד שראיתי את גבול הצמחייה הרה משמאלי ותיקנתי לפי זה. פה כבר הבנתי את הפאטרן .
בלג לתחנה 8 שוב אזימוט ושוב סטייה ימינה שהתחלתי לתקן הרבה לפני ראיתי את התחנה.
בלג לתחנה 10 אותו הסיפור.
בלג לתחנה 15 לקחת אזימוט מצות שבילים וסטיתי ימינה שוב.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה