יום שלישי, 10 במרץ 2015

Shimshit 24.01.15

רושם כללי:
ניווט אסון - זאת תהיה כותרת הולמת למה שהלך שם. עשיתי שתי טעויות מאוד קשות וזה הרגיש כמו נצח עד שהגעתי לסיום (כנראה אני עדיין לא בכושר והטעויות האלה הגדילו את אורך המסלול בצורה משמעותית).
אני יודעת שרבים התלוננו על נקודה 3 ו-7, אבל דווקא אותן לקחתי בלי בעיות.

בחירת ציר:
בלג לתחנה 3 בחרתי לצאת אל הסינגל מבלי לאבד גובה ולהמשיך בו עד לעיכול. שם לקחתי אזימוט והגעתי לתחנה בצורה חלקה. אני מודעת לכך שלקיחת אזימוט למרחקים ארוכים יכולה להוות בעייה, במיוחד אם השטח סלעי ודורש עקיפה תכופה של מכשולים. לקחתי את הסיכון. מחשיבה לאחור, אולי היה עדיף לרדת אל השביל העוקף את ההר אחרי לקיחת לתחנה 2 ולהמשיך לאורכו ולתקוף את 3 מלמטה (למרות שקשה למצוא שם נקודת תקיפה נוחה).
הלג לתחנה 7 היה טריקי בתכנון. כשהסכלתי על המפה, הבנתי שזאת הולכת להיות תחנה קשה. מקודות תקיפה נוחות היו יחסית רחוקות ותאור התחנה הוא בור, לכן קיימת אפשרות שפוט לא ניתן לראות את התחנה ממרחק של אפילו מטר. לכן החלטתי ללכת על בטוח לרתי על השביל עד לעיכול. עברתי דרך שתי קרחות היער ופניתי דרומה לכיוון התחנה.
בלג לתחנה 10 הלכתי לאורך הסבכים וקרחות היער מבלי לאבד גובה. אחרי זה ירדתי במעבר הצר בין שני סבכים ומצאתי את התחנה.

הטעויות שלי:
בלג לתחנה 4 בחרתי לרדת אל השביל ולתקוף את התחנה מלמטה. הטעות שלי הייתה בכך שהתחלתי לעלות מוקדם מדי. הבנתי שאני מבזבזת זמן, כשלא מצאתי את התחנה, לכן שוב ירדתי אל השביל ומצאתי נקודת תקיפה נוחה יותר.
בלג לתחנה 8 הייתה טעות בגלל חוסר זהירות. רציתי לתקוף אותה דרך העיכול בשביל כי בדרך זו ךא היית צריכה ללכת דרך הסבכים. כשהגעתי לעיכול לא לקחתי אזמוט ובגלל זה (ובגלל שבשטח היו יותר סבכים מאשר במפה) סטיתי. אחרי שראיתי את השביל המערבי, חזרתי על עקבותיי והתאפסתי על הקרחת הגדולה.
בלג לתחנה 9 עשיתי טעות אחרת. אחרי שיצאת אל השביל, ראיי סבך בודד, הנחתי שזה סבך אחר, שממש אחריו אני צריכה לרדת ולקחת את התחנה (אגב, אני לא היחידה שעשתה את הטעות הזאת והיו שם עוד נווטים - לא שזה מנחם). מן הסתם שהתחנה לא הייתה שם והסבכים בשטח לא התאימו למפה. אחרי טיול ארוך בסבכים החלטתי להתחיל לנווט כמו שצריך וחזרתי אל השביל. רצתי לאורכו עד שהתחילה הירידה ושם קראתי את הסבך הנכון שאחריו התחלתי לרדת לכיוון התחנה.
בלג לתחנה 11 התכנון היה לא רע, רק שבפועל הכל יצא עקום. עליתי אל השביל והשמכתי עד לעיכול. שם חתכתי מזרחה לשביל גדול ליותר.רצתי לאורכו עד שהתיל לעלות והחלטתי לרדת ממנו כדי להמשיך עם הבכים ולהגיע לתחנה. הכל היה טוב עד התחלתי לאבד את הבטחון העצמי שלי (כנראה אחרי הטעות בתחנה 9). פשוט לא הגעתי לתחנה והתחלתי לחפש בסבכים. לא הצלחתי לקרוא אותפ ולכן חזרתי אל השביל. התאפסתי ושוב ירדתי אל הסבכים. שוב לא הצלחתי לקרוא אותם והפעם ירדתי אל השביל בבסיס ההר. משם כבר הצלחתי למצוא את התחנה. והסתבר שמלמט קל לראות שהכתם השחור צפונית לתחנה זה בכלל מצוק ולא אבן כפי שחשבתי מקודם.