יום רביעי, 20 במאי 2020

Nahal HaShofet 13.12.19

רושם כללי:
הכל התחיל מטעות במפות GOOGLE. זאת לא הפעם הראשונה שהניווט בעזרת המפות האלה מביא אותנו לדרכי עפר, סימטאות צרות ודרכים לא דרכים, כשיש דרך קצרה, נוחה ומהירה יותר להגיע ליעד. כאן היה הקש ששבר את גב הגמל. ההצעה של גוגל הייתה לנסוע דרך יוקנעם ואז לרדת אל שטח הכינוס ברכי עפר עם מתלול מסוכן.
זאת הסיבה שכבר בתחילת המסלול שנאתי את קווי הגובה וניסיתי להימנע מהם כמה שיותר.
לא אהבתי את הלג ל-14. הוא נראה ממש מיותר. אף אחד לא באמת הולך לטפס את ההר הזה. וגם אם החליט שכן, אחרי שיראה אותו בשטח, יתחרט.
גם הלג ל-16 מיותר. מה הטעם לרוץ ליד הסיום, לנקב תחנה ואז לחזור באותה הדרך. שעמום רצח.

ניתוח ציר:
הלג ל-1 כמעט כולו עבר על שביל והתקיפה הייתה ממציק.
בלג ל-3 העדפתי לחסוך מעצמי את הטיפוס ונשארתי על קו גובה.
גם בלג ל-5 ראיתי שהיער מאפשר ריצה ולכן בחרתי לא לעלות עם השביל. תקפתי מהמצוק שליד השביל.
בלג לתחנה 8 לא היה צורך לעלות לסינגל. שמרתי את עצמי בין הסינגל לואדי ואז בין הסינגל למצוק הענק. משם תקפתי.
בלג לתחנה 9 עכשיו כשאני חושבת על זה, אולי היה עדיף להישאר על השביל בצד המערבי של ההר ולרוץ עד לצומת T. משם לתקוף. זה קצת יותר רחוק, אבל זה היה חוסך לי טיפוס.
1הלג ל-10 נראה מסובך, אבל הוא לא. לוקחים אזימוט לקרחת היער ליד גבול יער ברור ומגיעים למקום. מה שבמסובך הוא למצוא את המנסרע עצמה בכל הסבכים האלה.
היצאה מתחנה 13 הייתה ממש מסוכנת. לכל אורך הנחל השביל היה עשוי מגשרוני עץ נמוכים ורטובים. אולי מקום נחמד בשביל לטייל בו עם עגלת ילדים, אבל בטח שלא לרוץ.

מסקנות:
לא להשתמש בניווט מפות גוגל.
צריך הרבה כושר לטיפוס כזה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה