יום שישי, 6 באוקטובר 2017

Neot Kedumim 15.09.17

רושם כללי:
גשם ראשון, זה כראה הדבר שבזכותו אזכור את הניווט הראשון ביער בעונה החדשה אחרי הקיץ. זה לא היה הניווט הכי מוצלח שלי. להפך. אבל אפשר לציין שהכושר שלי לא היה כזה גרוע כפי שחשבתי שיהיה. נכון שאני עדיין צריכה לעשות אימוני עליות כדי להתחזק, אבל אני בדרך הנכונה.

ניתוח ציר:
כבר בלג לתחנה ה-1 עשיתי טעות. עוד לא נכנסתי לשטח וכבר תכננתי את הלג עם מקדם סיכון גבוה מדי. במקום לרוץ על השביל מחוץ למתחם מערבה ואז עד המקסימום הקרוב לתחנה, בחרתי בשביל הכי קרוב אלי ורציתי לחתוך דרך השטח. אמנם זה מה שקרה בפועל, אבל לא ציפיתי לשטח כ"כ סבוך שעוקב את ההתקדמות שלי מעבר למצופה.
בלג לתחנה 2 בחרתי לרוץ על השביל. תקפתי מהפנייה והסתמכתי על העץ הבודד מדרום מערב לתחנה.
בלג לתחנה 3 כמעט וטעיתי בתכנון, אבל כמעט מיד תיקנתי כדי לא להיכנס לסבך. אמנם אחרי הואדי עליתי יותר מדי גבוה, אבל לא מעבר לכמה מטרים.
בלג ל-4 עשיתי טעות חמורה ורצתי בתשעים מעלות ממה שתכננתי (שזה היה דרומה לשביל). למה זה קרה? ראיתי נווט אחר רץ ככה ומשום מה זה נראה לי רעיון טוב לעשות טעויות של אחרים... אחרי תיקון טעות חזרתי לתוכנית המקורית ורצתי בעיקר על שבילים.
בלג ל-5 היו שתי אופציות לתקוף מלמעלה לאורך הסבך (עכשיו נראת לי האופציה הבטוחה יותר). אני החלטתי לרדת עד לצומת ולתקוף משם. אמנם לא עשיתי טעות והגעתי לתחנה, אבל זה היה מאוד איטי.
בלג ל-6 האופציה המוצלחת היחידה הייתה דרך השביל. למרות שבניתוח ציר עם אחרים הם טענו שהתקדמו לאורך קו הגובה במהירות, השוואת הזמנים של הלג הוכיח את טענתי.
בלג ל-7 לא רציתי ללכת דרך הואדי, כי הוא היה סלעי יותר ממה שהוא מצוייר על המפה. לכן רצתי על השביל מסבוב.
הלג ל-8 לא היה קשה, אבל אחרי שעברתי את הגדר עם המשטח הפתוח בקרבת התחנה, אל הצלחתי לאתר אותה. פשוט עמדתי חמישה מטרים ממנה ולא ראיתי את הבור בגלל הסבכים.
בלג ל-9 תקפתי מפיצול השבילים, דרך המצוק.

מסקנות:
לא להסתכן על תחילת המסלול לפני שמכירים את השטח.
להצפין את המפה עם כל יציאה מהתחנה (טעות של מתחילים).



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה