יום שני, 2 בנובמבר 2015

Nachshonim 30.10.15

רושם כללי:
מזג האוויר היה נפלא. אחרי הגשמים שירדו במהלך השבוע, האוויר היה נקי והקרקע רכה, אבל לא יותר מדי בוצית. קרני השמש חיממו את האוויר במהירות והקרירות של הבוקר נעלמה במהירות. היער עצמו היה מהיר ונוח לריצה. כאן גם הרגשתי שהאימונים שלי מתחילים להשפיע ושהעליות הרבה פחות מפחידות. אמנם היו כמה פאשלות במהלך הניווט (חלקן לא שלי), אבל בסה"כ נהינאתי מאוד.

הטעויות שלי:
בלג לתחנה 1 כמו תמיד הלכתי בזהירות. בחרתי לרוץ על השביל עד הפיצול ולהמשיך לאורכו עד שארעה את הסלעם. כשהגעתי למקום, הבנתי שמשהו פה לא בסדר. או שבמפה שחכו עוד משולש שיסמן עוד ערמת סלעים, או שאחת מהן לא נחשבת לכזאת. מכיוון שבתאור התחנות לא נאמר מאיזה צד של ערמת הסלעים אמורה להיות התחנה, עשיתי סיבוב סביב הערמה הצפונית יותר (זאת שמסומנת במפה). תוך הרגשה שאני מטומטמת חזרתי לשביל מבלי למצוא את התחנה. תהיתי מה אני אמורה לעשות עכשיו. עשיתי עיקוף סביב הערמה השנייה וראיתי את התחנה ממוקמת במרכז הערמה, מוסתרת מעיניי כל. החלטתי לראות בבית עד כמה טעיתי. מסתבר שהייתי במקום הנכון. וזאת לא הטעות שלי, אלא של מי שהניח את תחנות.
בלג לתחנה 4 היה ברור שצריך לרדת לשביל ולרוץ לאורכו, חבל שלא ירדתי מההר מוקדם יותר. אפילו לא עד השביל, אלא עד ליער הפתוח שבו הריצה מהירה יותר. זה גם היה חוסך לי את הטעות ניווט בתחילת הלג שבה נסחפתי יותר מדי צפונה (האפסתי על צומת שבילים). בסוף הלג התחתלי לעלות לאורך הנחל. מהברכה (הריקה) התחלתי לעלות ופספסתי בקצת.
בלג לתחנה 8 העיגול של תחנה 7 הסתיר ממני את קו הגובה החד. עליתי שני מצוקי עפר (לא הצלחתי לקרוא את הקקטוסים בצורה טובה) וחשבתי שאני כבר על השביל שבו רציי לרוץ לכיוון התחנה. כשנתקלת בסבך בלתי עביר, הבנתי שאני נמוכה מידי ולכן התקדמתי יותר דרומה. תקפתי מהחורבה.
בלג לתחנה 15 אני יכלה להאשים את העייפות, אבל זאת לא הייתה היא. פשוט נסחפתי אחרי מספר נווטים שהלכו לכיוון הזה. אפילו השביל לא איפס אותי. רק משטח הסלע הפיל לי את האסימון ומשם כבר תיקנתי.

בחירות ציר:
הלג לתחנה 2 היה קל מדי. פשוט לרוץ תחת קו המתח עד שחוצים את השביל ותוקפים מעמוד החשמל.
בלג לתחנה 3 הלכתי על קו הגובה עד שראיתי את המצוק.
בלג לתחנה 6 לקחתי אזימוט וקראתי קצת את פרטי הנוף עד שהגעתי למצוק. שם עשיתי עיקוף של צמחייה סבוכה והגעתי לתחנה.
בלג לתחנה 7 לקחתי כיוון כללי ורצתי פחות או יותר על קו הגובה עד לצברים. ממערב ראיי את השביל לממשיך דרומה (לא מסומן במפה) וזה קצת בלבל אותי, אבל החלטתי להמשיך ולספור את שורות הצברים.
בלג ל-9 הלכתי לפי פרטי נוף ושורת הצברים עד התחנה.
בלג ל-12 רצתי לאורך הכביש עד שנתקלתי בשביל עם שתי המצבות. המשכתי עד לתעלה (העץ הבודד לא קריא) ואחריה כבר ראיתי את התחנה.
בלג ל-13 לקחתי אזימוט לצומת השבילים.משם המשכתי באזימוט יותר מדוייק.
גם בלג ל 14 לקחתי אזמוט, על הדרך קראתי את השקע, את השביל וגבול היער. משם לקחתי אזימוט יותר מדוייק לכיוון התחנה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה