יום שני, 30 בנובמבר 2015

Massuah 28.11.15

רושם כללי:
העונה שמתי לב שתחרויות ליגה עלו ברמה. המסלוים מאתגרים יותר ויותר קשים פיזית. גם הפעם התחרות הייתה ברמה גבוהה. הבעיה היחידה ששמתי אליה לב היא המחסור במים. המים שהיו אמורים להיות ליד שטח הכינוס פשוט לא היו שם. נכון שהיה רשום שבתחנה 47 לא יהיו מים. אבל לי לא הייתה את התחנה הזאת, כך שלא יכולתי לדעת שהכוונה היא לא לתחנה עצמה, אלא למים שבקרבת התחנה. לכן אחרי השליש השני של המסלול כשהייתי מאוד צמאה (בגלל היום החם), ולא מצאתי מים במקום המיועד... מאוד התאכזבתי (אם להגיד את הדברים בעדינות).
הניווט עצמו הלך לא רע ואפילו 200 מטר של טיפוס לא ממש הורגשו. מה שכן הורגש, זה הצורך בניווט עדין לאורך קטעים ארוכים של המסלול. משום מה כמעט ולא הצלחתי לפנות לניווט גס. תאי השטח הדומים לא עוררו בי בטחון ולכן כדי לא לטעות, נאלצתי לשים לב לפרטים.

בחירות ציר:
בלג לתחנה 1 כרגיל בחרתי את הדרך הבטוחה ועשיתי אותו באיטיות יחסית כדי להיכנס למפה. מהעיכול של השביל, דרך גבול היער, לאורך הגדל ואז בשביל מעבר גדר וירידה אל המצוק שהוא נקודת תקיפה קווית לכיוון התחנה.
הלג לתחנה 2 היה מאוד מדכא, כי לא הצלחתי למצוא בחירת ציר שתביא אותי אל השביל לפחות חלק מהזמן. ירדתי אל השביל והתקדמתי מערבה עד שריתי סינגל וירדתי בו צפונה. אחריו לאורך גדר אבנים אל השביל. איפוס על פינת הגדר וירידה אל הואדי (תפשתי ת החיבות של גדר האבנים עם גדר תיל. עלייה מהואדי קראת פינת גדר עם העצים הבודדים. המשכתי צפון מערבה לאורך המדרון. קראתי את גדר האבנים. יצאתי אל הואדי מצפון, כי משפ הניווט פשוט יותר. תפשתי את השביל ורצתי לאורכו. כאן, לקראת סוף הלג הרגשתי שאני מאבדת את האחיזה במפה. היה לי קשה לתקרוא את השבילים וגדרות אבנים. התקדמתי בחוסר בטחון מוחלט, אבל המזל היה לצידי והחוש השישי לא הטעה אותי הפעם והגעתי אל התחנה.
בלג לתחנה 3 ניווט גס עד לפינת גדר התיל. לאחר מכן קרית גדרות אבנים עד ליציה לשטח החצי פתוח וריצה את העץ עם עוד חמישה נווטים לפחות.
בלג לתחנה 7 בחירת ציר לא היכ מוצלחת. במקום לקחת יותר מערבה ולהתקדם לאורך קו הגדרות, עד לתא שטח עם עץ בודד, ספרתי את גדרות האבנים ועברתי דרכן (לא תמיד הדרך הכי מהירה).
לג לתחנה 8 ממש פשוט. ריצה לאורך הגרד, עלייה עד לגדר  המאונחת אחרי השטח הפתוח ותקיפה מפינת הגדר.
הלג לתחנה 9 היה די קשה ניווטית. קראתי את השטח בבטחון בערך עד אמצע הלג. חשבתי שאני נמצאת הרבה יותר נמוך ממה שהייתי, אבל לא נתתי לעצמי לשקוע בניווט עדין. ידעלי שאני צריכה לחצות את גדרות האבנים ולהגיע לשטח יחסת פתוח. בערך מתאיים מטר מערבית תחנה אספתי עוד כמה נווטים שחיפשו את התחנה (לא ברור למה שם).
בלג מספר 10 יצאתי אל השביל, אבל כבר הייתי תשושה ולקח לי זמן להתפס. תקפתי מהעץ הבודד שנמצא דרומית לתחנה.
בלג לתחנה 11 ניווט גס עד לשביל ומשם בחרתי להקל על עצמי ועקפתי את כל השטח הקשה. ירדתי מהשביל בסוף גדר אבנים ועקפתי ת החורבה.
בלג לתחהנ 12 עליתי ישירות דרומה. התאפסתי על פינת גדר תיל. יצאתי אל השביל וחיפשתי מים שלא היו שם והמשכתי בניווט גס במורד הגבה. תפשתי את  עצמי בואדי ועשיתי תיקון לאחר שיצאתי את השביל.
בלג לתחנה 14 התכנון שלי הסתבר כאחד הטובים (אחרי צפייה ב-LC). כדי לא לנווט, פוט יצאלי מחוץ לשטח הקשה והמשכתי לאורך הגדר עד שראיתי את הפינה הבולטת ומשם תקפתי.
בלג לתחנה 17 הייתי כ"כ תשושה שפוט לא רציי לנווט יותר ויצאתי אל הכביש.

הטעויות שלי:
בלג לתחנה 6 עשיתי טעות בתכנון. לקראת סוף הלג רציתי לעבור ישירות דרך הסבך. בפועל הכל יצא הרבה יותר טוב, רק שלקח לי זמן להתפס על המקום המדוייק שלי ולא ללכת לאיבוד.
בלג ל-13 עשיתי טעות. אחרי השביל רציתי להתקדם לאורך גדר אבנים, לחצות את גדר האבנם שתעמוד בדרכי ולהגיע לתחנה. בפועל לא הצלחתי לעלות, כי הצמחייה הייתה סבוכה מדי. לכן פניתי מזרחה (משום מה חשבתי ששם הנתיב יותר נוח להתקדמות. נפלתי עלהשביל ורק אחרי הלכה ארוכ אליו הצלחתי למצוא פתח מערבה. אם מלכתחילה הייתי פונה מערבה, יכול להיות שהייתי מוצאת את הדרך אל התחנה מהר יותר.
בלג 16 לקחתי אזימוט מהחורבה, אבל כנראה זה היה אזימוט לא מדוייק (עייפות?) כי סיימתי בתחנה השכנה (64). למזלי מיד הצלחתי למקם את שתי גדרות האבנים ולקחת דרומה כדי להגיע לתחנה שלי.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה