יום שבת, 7 במרץ 2015

Ruhama 03.01.15

רושם כללי:
מסלול מהיר שמזכיר לי מעט את פארק אשכול. בד"כ אני אוהבת שטחים כאלה, אבל הפעם היה לי קשה להיכנס למפה. בהתחילה איים לרדת גשם, ולכן זינקתי מוקדם. סיימתי את המסלול כשעדיין היה יבש, אבל כשסיימתי להחליף בגדים ונכנסתי לאוהל של המעודון כדי לנשנש משהו, התחיל לרדת מבול שהבריח את כולם אל מתחת לגגות האוהלים. אלה מהנווטים שעדיין היו בשטח, נרטבו עד לשד עצמותיהם בפחות מחמש דקות.
פרט לזה, בתחילת המסלול יצאה פאשלה ולא לחצתי על "התחל" ב-GPS. רק בתחנה הראשונה כשלחצתי לסימון ה-Lap, שמעתי צפצוף לא מוכר ולכן קלטתי שהזמן לא רץ. 

בחירת ציר:
בלג לתחנה 2 בחרתי ללכת לפי האזימוט ולאחר מעבר התעלה לרוץ לאורכה עד לתחנה.
בלג לתחנה 4 עדיין לא הצלחתי להתאפס לגמרי על היער, אבל מה שכן, בחרתי לרוץ בואדי במקום לעלות לשביל, כי הוא היה על הגבעה ולא ממש התחשק לי לעלות. הבעיה הייה שנסחפתי עם הטבלית ויצאתי אל השביל מאוחר מדי. חישפשתי את שני העצים הבולטים ונוכחתי לגלות שהשטח החצי פתוח שמסומן על המפה מורכב מעצים שנראים בדיוק כמו שני העצים הבודדים. אז הבנתי שלא אצליח לקרוא את התחסית, לכן החלטי עד סוף הניווט להסתמך על התבליט.
בלג לתחנה 11 רצתי על השביל ואחרי תחנת המיים עשיתי trade-off בין הטיפוס לבין עקיפת ההר כדי להגיע לתחנה. בהתחלה העץ הבודד משך את שומת ליבי (כבר אמרתי שהתכסית בלבל אותי כל הניווט?),אבל מהר מאוד קלטתי שהוא לא מה שאני מחפשת.
את הלג לתחנה 12 בחרתי לעשות לאורך התעלה וע"י קריאת שני העצים הבולטים. אמנם לקראת התחנה הסחפתי בערוץ הלא נכון, אבל תיקנתי את הטעות במהירות.

הטעויות שלי:
את הלג הארוך לתחנה 9 בחרתי לרוץ על השבילים ולחתוך מדי פעם. זה יצא מעט יותר ארוך, אבל מנע ממני להתבלבל. הבעיות התחילו כשהגעתי לקרבת התחנה. ראיי את הואדי והחלטתי לעלות, אבל שוב לא הצלחתי לקרוא את היערות הקטנים כלל. לא הבנתי איפה מתחיל אחד ואיפה השני. לפי ה-GPS ניתן לראות שהייתי ממש על התחנה, אבל לא ראיתי אותה ולכן התחלתי להתקדם דרומה. ברגע שהגעתי למדרון, הבנתי שגלשתי לכיוון התחנה 10 ולכן חזרתי על עקבותי וראיתי כמה נווטים לוקחום את התחנה.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה