יום שישי, 6 במרץ 2015

Kevrot Ha Makabim 13.12.14

רושם כללי:
זה היה אחד הניווטים המאתגרים (כפי שניווט ליגה אמור להיות). ולמרות שהיו כאלה שהתלוננו על מיקומה הקשה של התחנה 2, אני חושבת שהיא הייתה דוגמא לתחנה שמראה את ההבדלים ברמה של הנווטים. כי יכולת הנווט נמדדת לא רק בכושר פיזי, ביכולת לקרוא מפה וביכולת לעבור את המסלול ללא טעויות, אלא גם ביכולת לתכנן את המסלול שלו בצורה אופטימאלית תוך זמן קצר. אפילו אם נראה שאין במה להיאחז, הנווט יוכל להוציא את המקסימום ממה שעומד לרשותו.

בחירת ציר:
הלג לתחנה 2 היה אחד הלגים הקשים בתחרות מבינת בחירת ציר. במבט ראשון היה קשה למצוא נקודת תקיפה, אבל לאחר בחינה יותר מדוקדקת החלטתי לתקוף משורת המצוקים דרום-מערבית לתחנה. כשלקחתי אזימוט למצוקים, תכננתי לעבור ליד העץ הבודד כדי לאמת את מיקומי. את העץ פספסתי ובחרתי לאלהתעקב עליו כשהתחלתי לרדת במדרון. הגעתי למצוק מודד ומולו קרחת יער. מיד אחריו הגעתי לשורת המצוקים המתוכננת ומהפינה לקחתי את התחנה.
בלג לתחנה 4 (אחרי ניסיות כואב עם היער בתחנה 3) בחרתי לרדת אל השביל, לטפס לאורכו ולתקוף את התחנה מיד אחרי צומת השבילים. הסתבר שזאת הייתה החלטה לא רעה.
הלג לתחנה 14 היה אחד הטובים שלי. לא מפתיע שגם הוא היה דרך השביל. כבר בתחילת המסלול הבנתי שאת היער שמסומן כ"לבן" צריך לקחת בערבון מוגבל, ולכן אפילו לא שקלתי ללכת לתחנה ישירות דרכו.

הטעויות שלי:
הלג לתחנה 3 גם הוא היה קשה, אבל לא היה רבה מה שלעשות מבחינת תכנון מסלול. רצתי עד שראיתי את ההמגדל על ההר. הטעות שלי הייתה בכל שלא שלמתי לב שהמגדל יכול להיראות מכמה כיוונים. אחרי טיול לא נעים בשטח סבוך הצלחתי לאתר את התחנה כשכבר רציתי לעלות עד המגדל ולקחתממנו אזימוט.
גם את הלג לתחנה 5 בחרתי לעשות על השביל. הטעות הראשונה הייתה שהתחלתי לטפס מוקדם מדי בניסיון לחסוך מעצמי טיפוס במדרון תלול ליותר. אחרי שהגעתי שלורת מצוקים שבהם הייתה תחנה לא שלי ושאלתי נווט מזדמן איפה בדיוק אני נמצאת. אז עשיתי עוד טעות ולא לקחתי אזימוט (איך ציפיתי לראות מרחוק תחנה שהתאור שלה בור, זה מעבר להבנתי). המשכתי והגעי למצוקים הנכונים, אבל לא ידעתי איפה בדיוק אני נמצאת. הימרתי ועליתי למעלה. כשהגעתי לקרחת יער, הבנתי שמשהו פה לא בסדר והתאפסתי על עצמי. 
בלג לתחנה 13 כנראה כבר הייתי עייפה. לא טרחתי לקחת אזימוט לכיוון התחנה ולכן מצאתי את עצמי ליד השדה הרבה צפונית לתחה. שם כבר הבנתי איפה אני ודשדשתי באיטיות לכיוון הנכון כדך קצה השדה, פניתי לתתוך היער ממש לפני שהשדה נחצה לשניים ומיד אחרי קרחת יער ראיתי את הסלע.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה