יום שלישי, 12 במאי 2020

Neot Kedumim 26.10.19

רושם כללי:
אני לא אוהבת את המפה הזאת. לא בגלל שהיא לא מדוייקת או מצויירת לא טוב. מבחינה טכנית הכל בסדר איתה. הבעיה היא בקנה מידה. 1:4,000 זה קנה מידה לספרינט. בעיר יש בנינים ורחובות. תבנית יחסית מסודרת של קווים וצורות. הרבה יותר קל לקרוא מה של עיר מאשר מפה של יער. ובקנה מדה כזה עוד יותר קשה.
מעבר בין קנה מידה 1:7,500 ל- 1:10,000 ל- 1:15,000 לא מפריע לי. הטווחים האלה נוחים והמוח לש ימספיק לקלוט את קנה המידה מהשטח עזמו בלי הצורך להביט במה שרשום על המפה. אבל כאן, לקח לי המון זמן להתרגן למרחקים הקצרים. וגם באמצע המסלול זה עדיין הפריע לי. אולי זה עניין של תרגול.

ניתוח ציר:
בלג ל-1 מנקודת הזינוק דרך השביל, וכבר אני ליד העיגול השחור הגדול עם העץ בפנים. משם שני מטר הצידה ואני כבר ליד המצוק והתחנה.
בלג ל-2 היה פחות מזל. יצאתי אל הצומת הנכונה ואפילו בחרתי בשביל הנכון. אבל כשהשביל פנה, במקום לחתוך ישר, פניתי איתו. לא הספקתי להתעשט כשכבר מצאתי את עצמי על השביל הראשי. משם רצתי עליו, עברתי את העיקול ודרך המצוקים תקפתי את התחנה.
בלג ל-3 היה אסון. הכל נראה פשוט בתכנון. יוצאים אל הכביש הראשי. רצים עד הצומת ומשם באלכסון אל התחנה. רק שהמוח שלי עוד לא קלט שאנחנו בחצי מרחק מהרגיל. לכן עשיתי פי שניים מרחק ממה שצריך וירדתי אל התחנה שהייתה שם, אבל אל הייתה שלי. טיילתי קצת צפונה (אל תשאלו למה) ואז הבנתי איפה אני. ניווטיתי בזהירות לתחנה, כי עדיין היית בשוק ממה שקרה.
אחרי הטראומה של הלג ה-3 שאר המסלול עבר בלי תקלות דומות. ניווטתי לא תמיד בצירים הכי טובים, אבל הכי בטוחים מבחינתי.
בלג ל-7 הגעתי אל הסבך הנכון אחרי שירדתי מהשביל. מאצד מזרח אליו היה אמור להיות מצוק עם התחנה. עברתי שם ו... פספסתי. פשוט לא ראיתי את התחנה שהייתה ממש שם. ואז התחלתי לחפש ולקוף את המקום מהכביש הראשי עם מעט הצלחה. עברתי כבר גם את המצוקים שדרומית אל התחנה. ואז שוב חזרת ובנס מצאתי. לדעתי אין סיבה לשים תחנות כאלה שנראות רק מזווית מסויימת ואפילו שאתה יודע שאתה במקום, לא עזור לך.
התקיפה של -8 נראת לא אלגנטית בקרבת התחנה. אבל הקרחת ההיא שעשיתי בה פרסה, היא מטר על מטר מבחינתי.
תחנה 9 הייתה מיותרת, כי לא הייתה בחירת ציר אחרת הגיונית פרט למעבר דרך תחנה 10.
בלג ל-14 שוב הלכתי על בטוח ותקפתי מהשביל (על מפה רגילה הייתי הולכת דרך השטח בלי לחשוב פעמיים).

מסקנות:
להתאמן יותר על מפות בקנה מידה כזה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה