יום שישי, 22 במאי 2015

Beerot amasus 08.05.15

רושם כללי:
ניווט אחרון באליפות אס"א. בניגוד לשאר תחרויות אס"א, התחרות הזאת הייתה ברמה מעולה. המפה הייתה מדוייקת וקלה לקריאה. השטח המישורי והעבירות הגבוהה נתנו תחושה של תחרות ספרינט. המסלול עצמו היה בנוי בצורה מעולה (תודה גדולה לשאול ויסמן על תכנון המסלולים). בקיצור קיבלתי הנאה עצומה.

הטעויות שלי:
בלג לתחנה 1 לקח לי זמן להתאפס על קנה המידה. אולי קשה להאמין, אבל הגעתי לתנה הראשונה לגמרי במקרה. ברור שהתונית הייתה להגיע אליה, אבל היא הופיעה מולי הרבה לפני שציפיתי לה (קנה מידה, כבר הזכרתי?). רבים פספסו אותה ומצאו את עצמם בתחנה 2. 
בלג לתתחנה 2 היה התור שלי לטעות. עברתי אותה בהרבה. ומכיוון שהאזור עמוס בפרטים, היה קשה לי להתאפס. בסוף ראיתי מרחוק את המעגל לייד תחנה 3 (על הדרך כבר מנחשת איפה התחנה 3 ממוקמת), ומשם הגעתי לתחנה.
בלג לתחנה 6 התכנון היה לרוץ עד היער ולעקוף אותו לאורך גדר אבנים ולהגיע לתחנה. בפועל ראיתי מולי שורת קקטוסים (ממש מעבר לכביש בסמוך ליער) וזה בלבל אותי. סטיתי מזרחה ונתקלתי בשטח מאוד דומה לזה של התחנה. היה שם גם רועה כבשים והרבה כבשים שהוצאו אותי מריכוז. לבסוף ראיתי את צומת השבילים והבנתי את הטעות שלי. משום מה חזרתי על עכבותיי, אולי למוח שלי היה יותר קל לחזור לתכנון המקורי מאשר לחשב מסול חדש.

בחירת ציר:
בלג לתחנה 3, אחרי עקיפת המעגל, לקחתי אזימוט לקצה הגדר. כנראה שהוא לא היה מספיק מדוייק, כשראיתי את צומת השבילים מצפון, הבנתי שאני עומדת לעבור את התחנה ולכן תיקנתי. בדיעווד, הייתי צריכה לקחת את האזימוט למרכז הגדר.
בלג לתחנה 9 לא לקחתי אזימוט. ירדתי מקו המצוקים וקראתי את האבנים הבודדות. באבן הגדולה האחרונה פניתי,קראתי את התלולית (קשה לראות על המפה כי המסלול לי עובר עליה)ץ הגעתי לקצה היער והלכתי לאורכו כדי למצוא את התחנה.
בלג לתחנה 10 לקחתי אזמוט ורצתי על קו הגובה. באמצע תיקנתי על סמך שורת האבנים המפוזרות ממזרח ונפלתי בו לע התחנה. משום מה לא ראיי את האופצייה לרוץ על השביל, אבל לפי מה שראיתי, אנשים לא עשו תוצאה יותר טובה משלי בבחירה הזאת.
בלג לתחנה 12 דווקא בחרתי לצאת אל השביל במקום ללכת ביער. ואז חתחתי ממנו כשראיתי את הגבעה והלכתי על האבנים וקווי הגובה אל התחנה.
הלג לתחנה 14 היה הלג הארוך. החלטתי לקחת אזימוט מצומת השבילים אחרי שעשיתי את הפנייה סביב השדה. היו לי שלוש נקודות איפוס באמצע (חניה, המשולש בכביש ושטח פתוח). אחרי השטח הפתוח עשיתי סטייה מכוונת, כי צמחו שם דרדרים ובקצב ריצה מהיר הם מאוד כואבים. הסטייה נראת גדולה, אבל בואו לא נשכח שקנה המידה פה הוא 1:4,000.
בלג לתחנה 16 אחרי שירדתי מהתחנה 15, עקפתי את עדר הכבשים ואת הסבך ליד השביל. אחרי זה הבחנתי בטל שרצה מתחנה 4 ל-5 ומשום מה נראה לי ששלרוץ בעקבותייהיביא אותי מהר יותר לתחנה 16.  אחרי שירדתי מהשביל עשיתי תיקונים על סמך השטח (כבר הייתי עייפה). עכשיו אני רואה שעדיף היה לרוץ לאורך הערוץ ולתקוף את התחנה מגבול היער שמתחיל מהערוץ הנחל כמעט עד לתחנה.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה